Andrzej Juskowiak
6040.jpg

Andrzej Juskowiak (ur. 3 listopada 1970 w Gostyniu) – były polski piłkarz grający na pozycji napastnika, reprezentant kraju.
Karierę rozpoczynał w sezonie 1987/1988 występując w zespole Kani Gostyń. Następnie występował w Lechu Poznań, Sportingu Lizbona, Olympiakosie Pireus, Borussii Mönchengladbach, VfL Wolfsburg, Energie Cottbus i New York/New Jersey MetroStars. Od 2003 roku zawodnik FC Erzgebirge Aue. Zdobywca Pucharu Portugalii ze Sportingiem Lizbona, dwukrotnego mistrzostwa i superpucharu Polski z Lechem Poznań. Król strzelców polskiej ekstraklasy w sezonie 1989/1990. W 1992 wraz z olimpijską reprezentacją Polski wywalczył srebrny medal na Igrzyskach Olimpijskich w Barcelonie i został królem strzelców. W reprezentacji Polski rozegrał 39 meczów i strzelił 13 bramek. W barwach Lecha Poznań w sezonie 1989/90 zdobył Mistrzostwo Polski i tytuł króla strzelców (18 goli), kolejne mistrzostwo w sezonie 1991/92 oraz Superpuchar w sezonie 1990/91. W barwach Sportingu Lizbona wywalczył Puchar Portugalii w sezonie 1994/1995. Do sezonu 2006/2007 wystąpił w 462 meczach ligowych, strzelając 162 gole. W lidze polskiej wystąpił 95 razy i strzelił 43 gole. 7 września 2007 odbył się mecz towarzyski FC Erzgebirge Aue - Lech Poznań (2 - 4) z okazji zakończenia kariery piłkarskiej przez Andrzeja Juskowiaka. Obecnie pracuje w stacji telewizyjnej Canal+. Komentuje mecze Ligi Polskiej.