Artur Wichniarek
news_12.jpg

Artur Wichniarek (ur. 28 lutego 1977 w Poznaniu), polski piłkarz, występujący na pozycji napastnika, reprezentant Polski, od sezonu 2006/2007 po raz drugi zawodnik klubu niemieckiej Bundesligi Arminii Bielefeld. Najlepszy strzelec zespołu z Bielefeld w historii jego potyczek w Bundeslidze (36).
Wichniarek rozpoczynał swoją profesjonalną klubową karierę w Lechu Poznań w sezonie 1992/1993. W kolejnym sezonie zaliczył debiut w ekstraklasie. W Lechu nie występował jednak w podstawowym składzie i wiosną 1996 został wypożyczony do grającego w II lidze Górnika Konin. Po powrocie do Lecha w przerwie letniej przebił się do podstawowego składu, sezon 1996/1997 zakończył z 30 występami w lidze i 4 strzelonymi bramkami. Po rozpoczęciu kolejnego sezonu przeszedł do Widzewa Łódź, w którym grał w ekstraklasie do 1999 roku, występując 57 razy i zdobywając 28 bramek (najwięcej w sezonie 1998/1999 – 20). Jego dobra gra w Widzewie zaowocowała transferem do niemieckiego klubu Arminia Bielefeld. Tam grał w 2. lidze, będąc niekwestionowanym liderem zespołu i najlepszym strzelcem. W sezonie 2001/2002 wywalczył z 20 bramkami koronę króla strzelców 2. Bundesligi, co dało mu przydomek "Król Artur". Po awansie zespołu z Bielefeld w 2003 roku przeszedł do jednego z czołowych klubów pierwszej ligi Herthy BSC Berlin. Tam grał regularnie przez 2 sezony, jednak głównie jako rezerwowy. Jesienią 2005 stracił całkowicie miejsce w składzie drużyny z Berlina. Na początku 2006 roku został sprzedany do swojego dawnego klubu, Arminii. W ciągu trzech sezonów spędzonych w Herthcie zagrał 44 razy w Bundeslidze i zdobył 4 bramki. W sezonie 2006/07 przeszedł do Arminii Bielefeld, dla której w całym sezonie strzelił 10 bramek. W reprezentacji Polski Artur Wichniarek zadebiutował 3 marca 1999 w meczu przeciwko Armenii wygranym 1:0. W drużynie narodowej nie występował regularnie, jego występy ograniczały się głównie do gier towarzyskich. Pierwszego gola strzelił Czechom 28 kwietnia 1999 roku. Ogółem wystąpił w tym czasie w 16 meczach i zdobył 4 bramki. 16 stycznia 2008 roku, po 4,5 letniej przerwie Leo Beenhakker ponownie powołał go do reprezentacji. Jego ostatnim (17) występem była towarzyska potyczka z Czechami zagrał w niej 45 minut. 7 września 2008 roku poinformował o tym, że rezygnuje z występów w Reprezentacji Polski prowadzonej przez Leo Beenhakkera. W listopadzie 2008 r. przedłużył kontrakt z Arminią do 2011 roku.

Nagrody i wyróżnienia

Wichniarek został wybrany najlepszym piłkarzem sierpnia 2008 Bundesligi przez czytelników pisma Kicker.

Top 15 goli