Dawid Kucharski
kucharski_dawid_130.jpg
Imię i nazwisko Dawid Kucharski
Data urodzenia 19.11.1984 r.
Narodowość Polak
pozycja Obrońca
Wzrost 188 cm.
Masa ciała 79 kg.
Wartość 300.000 euro

Kariera

Rozgrywki krajowe

Dysponujący dobrymi warunkami fizycznymi (188 cm wzrostu i 78 kg wagi) Kucharski swoją karierę rozpoczynał w Celulozie Kostrzyn. Następnie trafił do jednej z juniorskich drużyn Amiki Wronki, z której jesienią 2002 roku awansował do pierwszego zespołu. W barwach wronieckiego klubu oficjalnie zadebiutował w sierpniu, na pierwszy występ ligowy musiał zaczekać jeszcze niecałe dwa miesiące. Zawodnikiem Amiki był przez cztery kolejne sezony, jednak w żadnym nie przekroczył liczby dwudziestu rozegranych meczów. Po fuzji z Lechem Poznań, Kucharski został w nowej drużynie, choć pełnił głównie rolę rezerwowego. Zmianę tej sytuacji przyniósł sezon 2007/2008, w którym z powodu licznych kontuzji innych obrońców wystąpił w 21 spotkaniach. Latem 2008 roku sam doznał urazu mięśnia czworogłowego uda, który wykluczył go z gry do końca września. Przeszedł na zasadzie wolnego transferu do szkockiego Hearts.

Rozgrywki europejskie

Dotychczas zdecydowaną większość spotkań w Pucharze UEFA Kucharski rozegrał będąc piłkarzem Amiki Wronki. Jego debiut przypadł na mecz z walijskim Llansantffraid FC, w którym zmienił w 66. minucie Dariusza Gęsiora. W tej edycji wystąpił również w dwumeczu z hiszpańskim Malaga CF. Kolejne spotkania z udziałem Kucharskiego odbyły się dwa lata później, kiedy Amica awansowała do fazy grupowej Pucharu UEFA. Obrońca wystąpił zarówno w dwumeczu ją poprzedzającym, jak i wszystkich meczach tego etapu rozgrywek. Jako zawodnik Lecha Poznań zaliczył tylko jeden kilkuminutowy występ podczas starcia z AS Nancy. Ponadto rozegrał dwa spotkania w Pucharze Intertoto w 2006 roku.