GKS Bełchatow Lech Poznań

23.jpg

Poprzednie spotkanie zakończyło się wygraną GKS-u 3:2.

Informacje meczowe:

Data: 1 marca 2009, godz. 17.00
Widzów: 5000
Sędzia główny: Marcin Borski
Pogoda: brak opadów
Faworyt bukmacherów: Lech Poznań

Wynik:

2-3

Bramki dla GKS:
Dziedzic (58.), Ujek (85.)
Dla Lecha:
Stilic (3, 57) Lewandowski (90)

Skład:

GKS Lech
Kozik Ivan Turina
Fonfara Ivan Djurdjevic
Drzymont Bartosz Bosacki
Pietrasiak Manuel Arboleda
Popek Grzegorz Wojtkowiak
Wróbel Tomasz Bandrowski
Rachwał Rafał Murawski
Chwalibogowski Semir Stilić
Cetnarski Dimitrje Injac
Dziedzic Hernan Rengifo
Ujek Robert Lewandowski
Rafał Ulatowski Franciszek Smuda

Kary

Żółte kartki ujrzeli: -

Zmiany

Bełchatów |Lech
Sobczak za Chwalibogowskiego Wilk za Lewandowskiego
Migalewski za Cetnarskiego
Janus za Dziedzica

Statystyki

Bełchatów Lech
2 bramki 3
4 -celne 4
3 -nie celne 6
0 spalone 1
14 faule 8
0 żółte kartki 0
0 czerwone kartki 0

Minuta po minucie

1' Witamy ze stadionu w Bełchatowie. Początek meczu 18 kolejki, GKS Bełchatów - Lech Poznań. Wszyscy liczymy na udany początek rundy rewanżowej i komplet punktów w Bełchatowie. Rozpoczęli gospodarze.
2' Na razie bez sytuacji bramkowej, czyli zupełnie odwrotnie niż miało to miejsce w Udine…
4' No ale teraz jest już sytuacja i od razu gol dla Kolejorza. Najpierw strzał Stlilića trafia w słupek. Dobitkę Lewandowskiego broni Kozik, ale wobec ponownego strzału Stilića z bliska, golkiper GKSu był już bezradny. Kolejorz prowadzi 1:0!
8' Odpowiedź GKSu - szczęście dla Turiny, że strzał Ujka w bezpiecznej odległości minął bramkę Chorwata.
14' Moment nieciekawej gry. Wiele niedokładności z obu stron…
17' Przypadkowa akcja Stlilića zakończona strzałem, który bez kłopotów łapie Kozik.
20' Dośrodkowanie Wróbla spod linii bocznej strącił Turina. Interwencja bramkarza trochę niepewna, ale na szczęście nie było żadnego piłkarza GKSu, który mógłby dobiec z dobitką.
23' Kozik zbyt długo zwlekał z wybiciem piłki. Bramkarza GKSu zaatakował Rengifo, ale ten w ostatniej chwili zdołał wybić piłkę.
26' Kontratak Lecha strasznie zepsuty przez Murawskiego. Z lewej strony wbiegał Rengifo, z prawej Lewandowski a Muraś kompletnie bez sensu uderzył zza pola karnego - piłka poszybowała wysoko nad bramką Kozika.
30' Seria rzutów rożnych dla Lecha i seria bardzo nieudana. Nie klei się dzisiaj grą poznaniakom.
35' Stilić z rzutu wolnego i piłka trafia idealnie w ręce Kozika.
36' Z rzutu wolnego dośrodkowuje Rachwał i strzał głową Drzymonta ląduję w rękach Turiny.
38' Ależ sytuacja dla GKSu. Lewą stroną przedarł się Wróbel i zagrał do stojącego na czystej pozycji Dziedzica. A co zrobił napastnik gospodarzy? Mając idealną sytuację fatalnie skiksował. Wypadałoby żeby gracze Kolejorza się obudzili.
44' Bardzo słabo grają lechici. Nawet w połowie nie przypominają drużyny, która w ostatnich dniach walczyła jak równy z równym z drużyną Udinese.
45' Koniec pierwszej części gry. Miejmy nadzieję, że w drugich 45 minutach gracze Lecha zagrają o niebo lepiej.
46' Początek drugiej połowy w Bełchatowie - mamy przede wszystkim nadzieje, że będzie to lepsze 45 minut dla Kolejorza.
46' Zmiana w GKSie Bełchatów. Cetnarski opuszcza boisko, w jego miejsce Mehalevsky.
48' Obrona Częstochowy w wykonaniu Kolejorza…
50' Nic się nie zmieniło w grze Lecha. Dośrodkowanie z prawej strony boiska do Dziedzica, którego potężne uderzenie kapitalnie broni Turina.
51' Wreszcie jakaś odpowiedź Lecha. Po dośrodkowaniu Stilića niecelnie główkował Arboleda.
57' Stilić przepięknie podaje przez pół boiska do Djurdjevica. Serb wpada w pole karne odgrywa do środka a tam… Stilić uderzeniem z woleja podwyższa prowadzenie Kolejorza.
59' Akcja Wróbla z prawej strony boiska, dośrodkowanie do środka a tam Dziedzic uderzeniem głową obok dziwacznie interweniującego Turiny zdobywa gola dla gospodarzy.
62' Lewandowski ograł defensora gospodarzy zagrał do Stlilića a Bośniak minimalnie się myli!
70' Stilić do Rengifo. Peruwiańczyk mija Sobczaka, staje oko w oko z Kozikiem i co robi? Dokładnie to samo co w pierwszej połowie Dziedzic. Nie trafia w idealnej sytuacji nawet w bramkę.
72' Ostatnia zmiana w ekipie GKSu. Dziedzica zastępuje Janus.
76' Lewandowski wpada w pole karne, uderza i nie trafia w bramkę.
80' Wróbel mija Djurdjevica i uderza zza pola karnego. Na nasze szczęście niecelnie.
82' Uderzenie Lewandowskiego na bramkę wybronił przed wyjściem w aut Wojtkowiak. To nie żart, to prawda!!!
85' Fatalny błąd Turiny i GKS doprowadza do wyrównania. Po wyrzucie piłki z autu, na uderzenie z niezwykle ostrego kąta zdecydował się Ujek i piłka wpadła między Turiną a słupkiem.
88' W akcji lechici, którzy za wszelką cenę chcą strzelić zwycięską bramkę.
91' Horrorów Smudy ciąg dalszy. Rengifo zgrywa piłkę do Lewandowskiego, który potężnym uderzeniem z woleja wyprowadza Kolejorza na prowadzenie. Piłka wpadła tuż przy słupku. Kozik był w tej sytuacji bez szans. Ależ emocje w końcówce.
92' Dośrodkowanie w nasze pole karne, Turina wychodzi przed bramkę i… mija się z piłką. Dopada do niej Sobczak i tym razem nie trafia w bramkę. Chciałoby się głośno krzyknąć Krzysztof KOTOROWSKI!!! Niestety, ale to kolejny bardzo słaby mecz Chorwata w barwach Lecha.
92' Taktyczna zmiana w Lechu. Za strzelca zwycięskiego gola pojawia się na boisku Wilk.
93' Koniec, koniec, koniec. Trzy punkty jadą do Poznania, choć Turina robił wszystko aby Bełchatów także dopisał sobie jedno oczko.

Podsumowanie meczu

Piłkarze Lecha Poznań przed przyjazdem do Bełchatowa wygrali cztery kolejne mecze. Na boisku PGE GKS chcieli kontynuować dobrą passę i już w 3. minucie objęli prowadzenie. Przy biernej postawie bełchatowskich obrońców gracze Lecha trzy razy z kilku metrów strzelali na bramkę Krzysztofa Kozika, którego pokonał Semir Stilić. W 39. minucie wyrównać mógł Janusz Dziedzic, jednak z pięciu metrów nie trafił do bramki.

Napastnik gospodarzy mógł się zrehabilitować cztery minuty po zmienia stron, lecz tym razem po jego strzale Ivan Turina zdołał przerzucić piłkę nad poprzeczką. Dopiero trzecia próba okazała się skuteczna. W 59. minucie po akcji Tomasza Wróbla Dziedzic strzałem głową pokonał Turinę. Gol ten nie dał jednak gospodarzom remisu, gdyż niespełna 60 sekund wcześniej po raz drugi na listę strzelców wpisał się Stilić, którego w polu karnym PGE GKS nie pilnował żaden obrońca.

Gdy w 86. minucie Turina dał się zaskoczyć Mariuszowi Ujkowi, który strzałem w krótki róg doprowadził do wyrównania, wydawało się, że seria zwycięskich spotkań Lecha zostanie zakończona. Tak się jednak nie stało, bo w doliczonym czasie gry trzeciego gola dla przyjezdnych zdobył Rober Lewandowski.

Dariusz Pietrasiak rozegrał 150. mecz w barwach bełchatowskiego klubu.

Powiedzieli po meczu:

Franciszek Smuda:

- Wiedziałem przed meczem, że czeka nas trudne zadanie. Widzieliśmy Bełchatów w Turcji, jak świetnie grali wtedy z Cluj. Obawiałem się o wynik, bo GKS jest świetnie zorganizowany. To był kolejny horror w moim życiu, ale to podoba się kibicom. Przy 2:0 po paru sekundach dostaliśmy kontaktową bramkę. Po takim ograniu w pucharze UEFA musimy umieć się zorganizować w takiej sytuacji. Potem miał okazję jeszcze Hernan, ale na koniec udało się strzelić bramkę. To było dobre spotkanie na początek rundy

Bramki: