Ivan Đurđević
djurdjevic_ivan_130.jpg
Imię i nazwisko Ivan Đurđević
Data urodzenia 05.02.1977 r.
Narodowość Serb
pozycja Obrońca
Wzrost 183 cm.
Masa ciała 81 kg.
Wartość 725.000 euro

Kariera

Rozgrywki krajowe

Đurđević zaczynał swoją piłkarską karierę w juniorskiej drużynie FK Voždovac. W wieku 11. lat na krótko trafił do Crveny Zvezdy, jednak szybko wrócił do poprzedniego klubu. Siedem lat później ponownie znalazł się w Crvenie Zvezdzie, tym razem w drużynie rezerw. Wiosną 1996 roku przeniósł się do drugoligowego FK Zvezdara. Kolejne półtora sezonu spędził w pierwszoligowym FK Rad, gdzie doczekał się debiutu w jugosłowiańskiej ekstraklasie. W 1998 roku opuścił Belgrad i Jugosławię, zostając zawodnikiem występującego w hiszpańskiej Segunda Division CD Ourense. Barwy tego klubu reprezentował do końca sezonu 1999/2000. Kolejnych kilka lat spędził w najwyższej klasie rozgrywkowej Portugalii. Pierwsze dwa sezony był zawodnikiem SC Farense. Drużyna ta nie zdołała utrzymać się w ekstraklasie, a Đurđević przeniósł się do Vitorii Guimaraes, gdzie spędził trzy lata. W obu zespołach odgrywał ważną rolę i wystąpił w większości ligowych spotkań. W sezonie 2005/2006 trafił do OS Belenenses. Szczególnie nieudany dla zawodnika był kolejny sezon, w którym nabawił się poważnej kontuzji i drużyna zdecydowała się nie przedłużać z nim kontraktu. 1 sierpnia 2007 roku podpisał roczną umowę z Lechem Poznań. Zadebiutował w spotkaniu 3. kolejki przeciwko Górnikowi Zabrze. Szybko został ważnym zawodnikiem poznańskiej drużyny, przedłużając kontrakt o kolejne 12 miesięcy. Latem 2008 roku doznał kolejnej kontuzji i do gry powrócił w październiku. W tym miesiącu zdobył też swojego pierwszego gola w barwach Lecha, podczas meczu trzeciej rundy Remes Pucharu Polski z Odrą Wodzisław Śl., dającego awans jego drużynie do ćwierćfinału.

Rozgrywki europejskie

Đurđević zadebiutował w Pucharze UEFA dopiero będąc zawodnikiem Lecha Poznań, rozgrywając całe spotkanie w pierwszym meczu I rundy kwalifikacyjnej z Khazarem Lenkoran. Kontuzja przeszkodziła mu w systematycznych występach, w związku z czym na boisku pojawił się dopiero pod koniec rewanżowego spotkania z Austrią Wiedeń. W meczu 5. kolejki fazy grupowej Pucharu UEFA z Feyenoordem Rotterdam strzelił dającą awans do kolejnej rundy bramkę na 0:1.

Reprezentacja

Đurđević wystąpił w pięciu meczach jugosłowiańskiej kadry U-21. Nie doczekał się występu w kadrze A Jugosławii lub Serbii

Gol Ivana w meczu z Feyenoordem