Jaroslaw Araszkiewicz
araszkiewicz_jaroslaw.jpg

Jarosław Piotr Araszkiewicz, ps. "Araś" (ur. 1 lutego 1965 w Szamotułach) – polski piłkarz, mistrz Polski, reprezentant Polski. Syn Jana Araszkiewicza (syn. H.Wł z Roszyków Araszkiewicz).Pochodzi z Wielkopolski.

Kariera

Z zawodu monter instalacji, na boisku piłkarskim występował jako napastnik lub rozgrywający. Karierę rozpoczynał w wielkopolskim klubie Sokół Duszniki, w 1980 r. po raz pierwszy został piłkarzem poznańskiego Lecha. W ciągu całej swojej kariery występował w wielu klubach. 6-krotnie w Lechu, z którym zdobył pięć tytułów mistrza Polski - wystąpił w jego barwach w 174 spotkaniach, strzelił 40 bramek. Zdobywał gole w ekstraklasie także dla warszawskiej Legii. Zakończył karierę jako piłkarz Lecha, a jego pierwszy i ostatni występ w I lidze dzieliło 20 lat i 23 dni. Ostatni mecz w I Lidze rozegrał 3 czerwca 2003 roku z Wisłą Kraków.
12 razy wystąpił w narodowej reprezentacji. Debiutował w 1985 r. w meczu z Bułgarią, a ostatni mecz w kadrze rozegrał 23 września 1992 przeciwko Turcji (1-0).
Ogółem w ekstraklasie rozegrał 292 mecze, zdobył 53 gole.
Po zakończeniu kariery pracował jako trener zespołu rezerw Lecha Poznań. Od lipca 2004 do kwietnia 2007 był trenerem III-ligowej Warty Poznań. Następnie obiął Sandecję Nowy Sącz, z którą wywalczył awans do 2 ligi. W połowie sezonu 2008/2009 został trenerem Pelikana Łowicz.
Ma dwójkę dzieci - Łukasza, który jest sędzią piłkarskim i Annę. Jego żona pochodzi z Warszawy, przez wiele lat pełniła obowiązki menadżera swojego męża.

Sukcesy

* Mistrzostwo Polski (1983,1984,1990,1992,1993)
* Puchar Polski (1984,1988)