KKS Lech Poznan

1.

Nazwa KKS Lech Poznań - w takiej formie - pojawiła się poraz pierwszy w grudniu 1957 roku (sam skrót K.K.S funkcjonował jako nazwa poznańskiego klubu już dziesięć lat wcześniej, gdy po wojennej zawierusze przemianowano nazwę klubu z Klubu Sportowego Kolejowego Przysposobienia Wojskowego, jednak tylko przez rok), kiedy do istniejącej nazwy klubu Lech Poznań dodano skrót K.K.S. oznaczający Kolejowy Klub Sportowy. Skrót "KKS" przetrwał aż do 1994 roku, wówczas chcąc odciąć się od rosnącego zadłużenia zdecydowano się na zmianę herbu klubu i przedrostka w nazwie na P.K.P. - Poznański Klub Piłkarski. Cztery lata później powstało stowarzyszenie W.K.P (Wielkopolski Klub Piłkarski) Lech Poznań.

2.

W 2006 roku holding Amica S.A. zdecydował się zainwestować w poznański klub. Zrezygnowano ze sponsorowania pierwszoligowej Amiki Wronki i z obu zespołów stworzono jeden. Miejsce stowarzyszenia WKP Lech Poznań zajęła sportowa spółka akcyjna KKS Lech Poznań. Przedrostek "KKS" jest obecnie jedynie ukłonem w stronę tradycji i kibiców, nie należy go rozszyfrowywać, choć dla fanów "poznańskiej lokomotywy" Lech na zawsze pozostanie Kolejowym Klubem Sportowym.