Krzysztof Kotorowski
kotorowski_krzysztof_130.jpg
Imię i nazwisko Krzysztof Kotorowski
Data urodzenia 12.09.1976 r.
Narodowość Polak
pozycja Bramkarz
Wzrost 186 cm.
Masa ciała 85 kg.
Wartość 400.000 euro

Krzysztof "Kotor" Kotorowski (ur. 12 września 1976 w Poznaniu) - polski piłkarz, grający na pozycji bramkarza, zawodnik Lecha Poznań. W Lechu występuje od rundy wiosennej sezonu 2003/04. Dotychczas w ekstraklasie rozegrał 138 meczów (stan na lipiec 2008).

Kariera

Kotorowski jest wychowankiem Olimpii Poznań. W sezonie 1994/95 został włączony do kadry pierwszego zespołu, jednak nie doczekał się debiutu w najwyższej klasie rozgrywkowej. Rok później, po przeniesieniu klubu do Gdańska, trafił do Lubońskiego KSu, a w kolejnym sezonie dołączył do drugoligowej Dyskobolii Grodzisk Wielkopolski, gdzie został aż do 2003 roku. Wiosną 1998 roku zadebiutował na boiskach Ekstraklasy w spotkaniu ze Stomilem Olsztyn, zmieniając w 62. minucie Tadeusza Fajfra. Lepszym okresem w karierze Kotorowskiego był sezon 1999/2000 oraz runda jesienna sezonu 2000/2001, w których został pierwszym bramkarzem Dyskobolii i wystąpił we wszystkich spotkaniach I ligi. Wiosną musiał ustąpić miejsca Wojciechowi Kowalewskiemu. Do końca występów w Dyskobolii bronił już tylko okazjonalnie. Jesienią 2003 roku przeniósł się do drugoligowych Błękitnych Stargard Szczeciński, zespół po rundzie wycofał się z rozgrywek i Kotorowski trafił do Lecha Poznań, gdzie występuje do dziś. W sezonach 2005/2006 i 2006/2007 miał niepodważalną pozycję w pierwszym składzie poznańskiej drużyny. Jesienią 2007 roku stracił miejsce w jedenastce na rzecz Emiliana Dolhy, które odzyskał po słabszych występach i kontuzji wyżej wymienionego.

Kotorowski w barwach Lecha Poznań zadebiutował w europejskich pucharach w rewanżowym spotkaniu z azerskim Karvanem Yevlakh, rozgrywanym w ramach Pucharu Intertoto (w roku 2005). Na kolejne występy musiał czekać do sezonu 2008/2009, kiedy to wystąpił we wszystkich meczach rund kwalifikacyjnych oraz I rundy Pucharu UEFA. Ostatni raz Kotorowski na boisku pojawił się w wygranym 4:2 spotkaniu z Austrią Wiedeń. W 2009 roku ku zaskoczeniu wszystkich podpisał 2 letni kontrakt, odrzucając tym samym propozycje z Grecji.

Fantastyczna obrona Kotorowskiego: