Manuel Arboleda
arboleda_manuel_130.jpg
Imię i nazwisko Manuel Arboleda
Data urodzenia 02.08.1979 r.
Narodowość Kolumbijczyk
pozycja Obrońca
Wzrost 188 cm.
Masa ciała 84 kg.
Wartość 1.600.000 euro

Manuel Santos Arboleda Sánchez (ur. 2 sierpnia 1979 w Buenaventura) – kolumbijski piłkarz, występujący na pozycji środkowego obrońcy. Zawodnik Lecha Poznań. Ma 188 cm wzrostu i waży 84 kg.

Kariera

Swoją karierę rozpoczynał w Independiente Santa Fe Bogota. Grał tam do roku 2002 gdy przeszedł do Tolima Ibagué. Zarząd uznał go za mało przydatnego i sprzedał Centauros Villavicencio. Następnie Kolumbijczyk występował w Tolima Ibagué, Atlético Huila Neiva i Cienciano Cuzco. Po niepowodzeniach pojawiła się oferta z Zagłębia Lubin, w którym Sánchez szybko znalazł się w pierwszym składzie. W drużynie z Lubina wystąpił w 53 spotkaniach strzelając dziewięć bramek. Dnia 18 czerwca 2008 roku podpisał 3-letni kontrakt z Lechem Poznań.
11 marca 2008 roku wystąpił w powołanej ad hoc reprezentacji obcokrajowców występujących w polskiej ekstraklasie, która pod wodzą Jana Urbana zmierzyła się z reprezentacją Polski w meczu kontrolnym. W pierwszej minucie tego meczu strzelił bramkę.

Stosunki z kibicami

Manuel jest bardzo dobrze znany i lubiany w środowisku kibicowskim. Kibice podziwiają go przede wszystkim za swoje zaangażowanie w meczu. W 2009 r. został uhonorowany tytułem "Ulubieńca kibiców Lecha Poznań".

Bramka Manuela Arboledy