Marek Rzepka
703.jpg

Marek Rzepka (ur.1964-01-06)
Narodowość: Polak
Wzrost / Waga: 182 cm / -
Pseudonim: Rzepa

Grał na pozycji prawego lub środkowego obrońcy. Karierę piłkarską rozpoczynał w Wiśle Płock (dawniej Petrochemia Płock), w której występował w latach 1976-1983. Od 1983 roku zawodnik bydgoskiego Zawiszy. Przełomowym momentem w karierze okazało się przejście do Lecha Poznań w roku 1985. W ciągu dziesięcioletnich występów w klubie ze stolicy Wielkopolski walnie przyczynił się do trzykrotnego triumfu w Ekstraklasie w latach: 1990, 1992, 1993 oraz zanotował wraz całą drużyną kolejowej jedenastki dobre występy w europejskich pucharach, zwłaszcza w meczach z FC Barcelona w 1988, Panathinaikosem Ateny i Olympique Marsylia w 1990 roku. Kolejnymi klubami Marka Rzepki były: Sokół Tychy (1995-1996), Unia Swarzędz (1996), GKS Bełchatów (1997).
W reprezentacji Polski zadebiutował przegranym 1-5 meczem z Francją 14 sierpnia 1991 roku. Do 17 marca 1993 rozegrał w kadrze 15 meczów, w których zdobył 1 gola (w wygranym 2-0 meczu z Kuwejtem). W ostatnim meczu Marka Rzepki w reprezentacji, przeciwnikiem "biało-czerwonych" była Brazylia, a spotkanie zakończyło się remisem 2-2.
Marek Rzepka był pierwszym w historii zawodnikiem Lecha Poznań, który został kapitanem reprezentacji.

Kariera:

Wisła Płock,
Zawisza Bydgoszcz,
Lech Poznań,
Sokół Tychy,
Unia Swarzędz,
GKS Bełchatów