Robert Lewandowski
lewandowski_robert.jpg

Robert Lewandowski (ur. 21 sierpnia 1988 roku w Warszawie), polski piłkarz grający na pozycji napastnika, reprezentant Polski. Obecnie zawodnik Lecha Poznań. Mierzy 183 cm. i waży 71 kg.

Imię i nazwisko Robert Lewandowski
Data urodzenia 21.08.1988 r.
Narodowość Polak
pozycja napastnik
Wzrost 183 cm.
Masa ciała 71 kg.
Wartość 1.650.000 euro

Kariera klubowa i reprezentacyjna

Swoją karierę zaczynał w Partyzancie Leszno, którego to klubu jednak nie był zawodnikiem, a jedynie mógł uczestniczyć w treningach dzięki pracującemu tam swojemu ojcu. W 2004 trafił do Varsovii Warszawa. Nie zagrzał tam długo miejsca (około trzech miesięcy) i już w rundzie wiosennej występował w Delcie Warszawa. Tam również nie grał za długo i następny sezon rozpoczął w Legii II Warszawa. Po roku Legia nie chciała przedłużyć z nim kontraktu, więc odszedł do Znicza Pruszków. W sezonie 2006/2007 awansował ze Zniczem do II ligi. W rundzie jesiennej sezonu 2007/2008 zagrał w 18 meczach i strzelił 9 bramek. Sezon zakończył 34 występami w lidze oraz 21 zdobytymi bramkami, zostając najlepszym strzelcem II ligi. 18 czerwca 2008 roku podpisał 4-letni kontrakt z Lechem Poznań, który kupił go za 1,5 mln złotych od drużyny z Pruszkowa.
W sezonie 2008/2009 Lewandowski wraz z Lechem Poznań awansował do fazy grupowej Pucharu UEFA. W Ekstraklasie premierowe trafienie zaliczył w meczu pierwszej kolejki przeciwko GKS Bełchatów. W grudniu został wybrany przez tygodnik Piłka Nożna najlepszym polskim odkryciem roku. 1 stycznia 2009 roku według redakcji imscouting.com dostał się do grona 10 najbardziej obiecujacych piłkarzy na świecie.

10 września 2008 zadebiutował w reprezentacji Polski w meczu wyjazdowym eliminacji Mistrzostw Świata 2010 przeciwko reprezentacji San Marino. W tym meczu strzelił również swojego pierwszego gola w kadrze, ustalając wynik końcowy na 2:0. W swoim czwartym występie w reprezentacji, w meczu towarzyskim przeciwko Irlandii (wynik 3:2) strzelił bramkę na 3:1.

Tak gra Robert Lewandowski